W czym jeszcze mogę Ci pomóc?

Pracuję zarówno nad strefą odżywiania, jak i nad aspektem psychologicznym. Wielką wagę przykładam do dialogu, który stanowi fundament udanego i efektywnego porozumienia i otwiera drzwi do dalszej współpracy, czyli zmian na lepsze!

Dokonaj odpowiedniej zmiany!

Nie lubimy jak nam się narzuca sposób zachowania, a tym bardziej myślenia. Budzi to w nas sprzeciw. Niekoniecznie jesteśmy wtedy uparci czy chcemy postąpić na przekór; tak po prostu działa nasz mózg, a zjawisko to nazywa się reaktancją psychologiczną.

Często wiemy, co powinniśmy zrobić, żeby schudnąć, ale nie potrafimy się zmobilizować i wprowadzić planów w życie. Utrwalone w nas schematy myślenia i postępowania każą nam popełniać te same błędy. Można je zmienić, a ja nauczę Cię, jak to zrobić. Co więcej będę robić to z Tobą, dopóki nie poczujesz się na tyle pewnie, że sam/sama będziesz chciał/chciała przejąć pałeczkę. Wytworzymy w Tobie endorfiny. Wyjdziesz z mojego gabinetu z poczuciem w 100% wykorzystanego czasu!

Dzięki mojemu podejściu i zmianom, jakie Ci zaproponuję, nie tylko skutecznie schudniesz, ale nauczysz się konsekwencji w dbaniu o zdrowie i prawidłową sylwetkę. Ba, stanie się ona Twoim nowym, naturalnym nawykiem. Masz przecież w sobie moc sprawczą; ja tylko uświadomię Ci ten fakt i nauczę Cię z niej korzystać.

W czym jeszcze mogę Ci pomóc?

W chorobach autoimmunologicznych układ odpornościowy wytwarza przeciwciała skierowane przeciwko własnym tkankom, co wywołuje chroniczne zapalenia i trwałe uszkodzenia organów. Istotnym staje się powiązanie między występowaniem autoagresji a zaburzoną florą jelitową pełniącą funkcję trawienną i ochronną.
Niewłaściwy sposób odżywiania, nadużywanie alkoholu i palenie papierosów, a także czynniki środowiskowe i podłoże genetyczne znacząco mogą wpłynąć na osłabienie układu immunologicznego. Największe zagrożenie dla naszego stanu zdrowia stanowią wysoko przetworzona żywność, nadużywanie antybiotyków, używki i oczywiście STRES.

Natomiast choroby dietozależne powstają najczęściej poprzez nadmierną podaż energii w codziennej diecie, wysokie spożycie białek i tłuszczów (głównie tych nasyconych) oraz produktów pochodzenia zwierzęcego i przetworzoną żywność. Wpływ na ich występowanie mają również wolne rodniki, niskie spożycie błonnika pokarmowego, witamin, składników mineralnych, antyoksydantów oraz zdrowych kwasów tłuszczowych, jak również nieprawidłowa mikroflora jelit, kumulacja toksyn w organizmie oraz brak aktywności fizycznej.

W czym jeszcze pomogę?

Dieta odgrywa bardzo istotną rolę w leczeniu pacjentów onkologicznych. Właściwa dieta wzmacnia układ immunologiczny organizmu, aby był zdolny do odbudowywania chorych komórek, jednocześnie chroniąc go przed ubocznymi skutkami terapii stosowanej w leczeniu onkologicznym. Badania naukowe dowodzą, że optymalny stan odżywienia jest ważny na każdym etapie choroby i przeciwdziała rozwojowi nowotworów od momentu ich powstania, zapobiegając ich wzrostowi oraz chroni przed przerzutami.
Co jeść by pokonać złe nawyki żywieniowe? Co jeść, żeby mieć dużo siły i dobre wyniki w nauce?

Większość rodziców twierdzi, że ich pociechy odżywiają się zdrowo, ale jeśli jedzą codziennie mięso (wędliny), jedzą za mało owoców i warzyw, piją za mało wody, to mijają się z prawdą.

Poprzez odpowiednie narzędzia pracy (gry, zabawy, ćwiczenia) wytłumaczę dziecku i nauczę Ciebie, Drogi Rodzicu, czym są zdrowe nawyki żywieniowe oraz że organizm w każdym wieku potrzebuje różnego asortymentu żywnościowego, dostarczanego w odpowiednich ilościach, aby dobrze funkcjonować, zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Dziecko dowie się, że regularne spożywane śniadań o stałych godzinach to dobry nawyk żywieniowy, natomiast picie napojów gazowanych, które mają zbyt wiele cukru, warto zastąpić świeżym sokiem.

Rodzicom pokażę, co powinny zawierać „śniadaniówki”, aby posiłki były atrakcyjne, smaczne i, co istotne, pełnowartościowe oraz wytłumaczę dlaczego warto mówić STOP totalnym restrykcjom i ograniczeniom oraz dlaczego tak ważne jest rozwijanie w dziecku zainteresowań pozwalając skupić uwagę na czymś innym  a nie tylko na jedzeniu.

Zadbam również o stan fizyczny dziecka – zweryfikuję, czy nie przekracza granicy pomiędzy prawidłową wagą a nadwagą, która często jest niedostrzegana przez rodziców. Masa ciała jest natomiast kluczowym wskaźnikiem w procesie kontroli stanu zdrowia dziecka.